måndag, mars 18, 2013

Modellteckning dag 1

Måndag och tisdag den här veckan har vi modellteckning (för fjärde gången under utbildningen) med gästläraren Magnus Larsson. 

Vi jobbar annorlunda mot vad jag har varit med om innan. Långa ställningar, rita lite varje gång, flytta och ändra punkter för fötter, knän, höfter, händer, axlar, huvud tills de är "perfekta", sedan mellanrumsformerna, volymen, ytterkonturen och detaljer sist. INGEN PRESS PÅ ATT TECKNINGEN MÅSTE BLI "KLAR"! huvudsaken är att vi lär oss SE, att hitta proportionerna. 

Idag har vi endast tecknat två teckningar på hela dagen. Först en som var 6x20 min och så började vi på en som vi ska fortsätta med imorgon (se nedan, 3x20 min)

efter 20 min // efter 40 min // efter 60 min


Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar