tisdag, februari 19, 2013

"Vattenhålet", en installation

Vecka 6 hade vi gästläraren och konstnären Maria Andersson i en kurs som hette "Objektets plats". 
Vi valde ett objekt som vi ville jobba med, jag tog SPEGELN. Efter mycket undersökning av objektets form, objektet i olika sammanhang/rum osv. gjorde alla ett konstverk/en installation eller bara presenterade sitt verk och sina undersökningar på något sätt. Vi arbetade väldigt fritt och det mesta var rätt flummigt, men åååh så kul!! 
I slutet av veckan hade vi en vernissage och bjöd in de andra eleverna och lärarna på skolan. 

Här är mitt resultat: "VATTENHÅLET" som döpte jag min installation till. För att få den rätta känslan och UPPLEVESLEN skulle den såklart beskådas i verkligheten. Bilderna och filmen gör ingen rättvisa för den var väldigt häftig! 




Om man kikade in i hålet var det det här man såg. 



Jag ville få känslan av ett djup. Fast egentligen är det "bara" en spegelbild.



Jag filmade också. På spegeln hade jag vatten och i ett snöre i taket hängde det ner en kopp som droppade vatten ner på spegeln. Tänk er helt tyst, bara ljudet av vattendroppar som slår i vattenytan. Det var magiskt!


Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar