tisdag, januari 01, 2013

Sammanfattning av 2012

Januari
Jag var på studiebesök på flera olika skolor, bla Steneby och Textilhögskolan i Borås. Efter Steneby kände jag "Inget för mig. Inte ETT ÅR till ute i ödemarken" Efter Borås kände jag "Jag vill börja NU!" Ni vet ju hur det gick sen..

Februari
20årskrisen slår till ordentligt och jag bryter titt som tätt ihop och har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv. 

Mars
Jag har fullt upp med arbetsprover och spenderar många timmar i bildsalen. Markus Krunegård släpper sitt album "Mänsklig Värme" och jag blir galet förälskad i hans musik (igen). 



















April
Arbetsproverna skickas in. Jag fyller 20 år, vilken lycka, vuxen på riktigt, systemet och allt det där. Frihet!!

Maj
Jag får mitt antagningsbesked till Steneby och tror inte på mamma när hon över telefon säger att jag är antagen, hon får säga det om och om igen. Den 29 maj avrundar vi vårt år på Modeakademin med en modevisning.

Juni
Jag slutar på Mora folkhögskola och firar skolavslutning iklädd Hunnestads folkdräkt. 

Juli
Den 9 juli sticker jag tillsammans med Sara iväg på Pannkakskyrkans sommartour. Tre omtumlande och alldeles underbara veckor tillsammans med 20 kristna ungdomar! KÄRLEK! Den 27 juli ser jag för första gången i mitt liv Bruce Springsteen live på Ullevi! 


Augusti
Sara och jag packar ryggsäcken och tar tåget till Frankrike för att spendera en vecka i Taizé. Den 21 augusti flyttar jag till Dals Långed och nästa dag är det skolstart på Steneby.

September
Skolan är i full gång och jag skissar, målar, ritar och tecknar för fullt. Livet leker!


Oktober
Det är höstfest i Mora och maskerad på Steneby, Tove och jag klär ut oss till dragqueens två helger i rad. Jag spenderar höstlovet i Varberg och klipper av mig håret. 



November
Den 10 november visar sig bli den bästa dagen på hela året. Markus Krunegård gör en superduperbra och helt underbar spelning på Trädgårn, efter konserten får jag både autograf på armen och en kram av honom.

December
Klassen åker till Stockholm för att besöka Konstfack, Beckmans Designhögskolan och Dramatiska högskolan. Ännu en gång sätts det griller i huvudet på en, vad ska jag välja för utbildning, vad vill jag göra med mitt liv... 



Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar