fredag, januari 18, 2013

Det där med att teckna...

Att teckna kan för mig vara rätt motigt ibland. Jag har väldigt nedlåtande tankar om mig själv "Ingen idé att ens sätta pennan till pappret, det blir ändå inte bra". SKITSNACK. Det blir bra. Det är bara att göra. Sucka. Klaga. Gnälla. Stirra tomt. Gråten i halsen. Vägra ta i pennan. Försöka teckna, ge upp. Försöka igen, ge upp. Försöka igen. Kämpa. Kämpa. Kämpa lite till. Ta mig över "jag-kan-inte"-tröskeln. Helt plötsligt är det kul. Nästan. Ett tag i alla fall.

Det går mycket lättare om jag lyssnar på musik. Helst Céline Dion. När hon sjunger på franska. Det är min bästa tecknarmusik!

Min topp två:
1. "Cherche Encore" - Céline Dion
2. "Pour Que Tu M'aimes Encore" - Céline Dion


Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar