söndag, maj 06, 2012

Sånt där ointressant inlägg om min helg, men i alla fall ett livstecken



Min hemmagjorda kaffe latte älskade mig igår!

Jaha, ännu en helg har passerat och det börjar närma sig modevisning.

I lördags var jag i Gula Villan och sydde hela dagen. Håller på med en klänning som består av 30(!) delar. Den ingår i ett återbruksprojekt vi drog igång i veckan, så jag syr den av tyg från två gamla skjortor och en broderad duk. Inspirationen till detta har vi fått från dalarnas folkdräkter och sekelskiftes-kläder.

I söndags gjorde jag inget vettigt direkt, mer än att jag och Amanda gick upp i tid (9.30) och tränade på morgonen. Sen degade vi bara och hade fruktansvärt tråkigt. Tillslut gick vi till ica och köpte lite gott, nyponsoppa, mandelbiskvier och vindruvor. Kvällen avslutades med filmen Notting Hill.

Chillidill-helg som vanligt i (tråkiga) Mora. Nu känns det att det inte är långt kvar och man känner att det ska bli gott att lämna det här stället.


Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar