tisdag, april 10, 2012

Detta liv, vad tusan ska man göra med det?


På måndag ska ansökningar till högskolan vara anmälda.

Jag tänker, funderar, tänker, tänker, tänker. Jag håller på att bli galen. 20årskris. Framtidsångest. Ibland existensångest. VAD VILL JAG GÖRA MED MITT LIV?

Jag valde natur på gymnasiet, främst för att jag älskar matte, men också för att skjuta fram den där jobbiga frågan. Vad vill jag bli när jag blir stor!?


Nu sitter jag här och ska bestämma mig. Och allt är bara kaos i mitt huvud. Jag vill så mycket och vet inte var jag ska börja.

Det är ju inte hela världen om jag skulle "välja fel". men just nu känns det som att det här valet om vad jag ska göra till hösten är på liv och död. Väljer jag inte rätt kommer allt att gå åt pipsvängen! Så känns det...

Det är jobbigt att bli vuxen.

Nu går jag och lägger mig.

Godnatt.



Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar