torsdag, februari 02, 2012

Vilka fina kurvor tjejen

Skjorta från secondhand som jag har tryckt på.
När vi höll på med textiltryck i december tryckte jag mitt konsttryck även på ryggen på en skjorta. Använde den för första gången idag. Kände mig konstnärlig i den! haha




Nu har vi satt igång med ett nytt EGET processarbete. Vi har fått välja själva vilket tema vi vill ha och vi jobbar helt självständigt. Nördig som jag är har jag valt trigonometri. Började med matematik, men det blev för brett och jag snöade in på sinuskurvor, så det fick bli trigonometri.

Saknar verkligen att räkna matte. De andra i klassen tycker jag är sjukt konstig och jag är deras levande miniräknare.

Jag hittade en mattebok i bokhyllan med konstböcker och jag fick världens största leende på läpparna när jag började bläddra i den. Efter ett tag utbrast jag "åååh va fina" och sprang iväg till kopiatorn!

Det var sinus-/cosinuskurvor jag hade hittat....





Ecokärlek,
Linnea


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar