söndag, februari 19, 2012

Jag har en dröm som ska bli verklighet

Oj oj oj. Den här helgen har Linnea inte gjort något vettigt... eller vettigt och vettigt. Vad är vettigt egentligen?


Jag har fått storslagna planer inför sommaren och försöker att få de att gå ihop, både tidsmässigt och ekonomiskt. Har planerat, researchat och chattat hela dagen med min vän Sara, som ska vara med mig och göra sommaren 2012 till ett äventyr.


För det ska det ska sommaren 2012 bli, ett äventyr


" /../ Jag vill åka med på Pannkakskyrkans Sverigetour, jag vill åka på festivaler, jag vill åka till Taizé, jag vill tågluffa. Dra iväg, vara ung, vara fri, vara galen! Jag vill packa en ryggsäck, ta med ett tält och bara ge mig iväg. /../ Jag vill leva på havregrynsgröt och nudlar hela sommaren. Visst låter det underbart? "


Detta skrev jag till Sara igår och hon nappade direkt. Vi är bara 20 år unga en enda sommar i livet, vi ska försöka ta chansen och ge oss iväg på en galen resa. Men vi måste se hur det går ihop tidsmässigt och ekonomiskt först. 




Okej mamma, pappa och andra släktingar som läser detta. Jag har en plan b (att jobba), men den är inte lockande just nu. Jag ska klara detta! Jag vill, jag vill, jag vill!


Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar