onsdag, februari 15, 2012

DIY: Stickad tröja goes stickad kofta

En stickad tröja jag inhandlat på Röda Korset, men då jag föredrar koftor med öppning hela vägen fram sydde jag om denna tröja igår.

1. Klipp upp tröjan där du vill ha öppningen. Jag klippte bort en extra bit, ungefär 8 "flätor", som ni kan se på den högra bilden. (detta gjorde jag för jag brukar inte stänga koftor och vill då ha en större glipa) 

2. Klipp remsor till att kanta med. Pressa med strykjärn som på den högra bilden, så blir det lättare att nåla och sy fast den sen. 

3. Nåla fast remsorna du nyss gjort och sy fast dem. 
4. KLART! Vill man vara ambitiös kan man ju sätta dit knappar och sy öglor att knäppa i, men jag stänger aldrig mina koftor, så det är bara onödigt jobb för min del. 


Hoppas ni fick lite inspiration! Hittade idén här: wecanredoit.blogspot.com




Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar