onsdag, februari 08, 2012

"Dagens outfit"-bloggar är ju såå j*vla ute!


Alla modebloggar ser likadana ut och är uppbyggda på samma sätt. De bloggar om samma saker, samma kläder, samma accessoarer, samma skor (såå j*vla trött på JC-skor som ALLA modebloggare har, tyckte de var snygga i början, men nu vill jag bara spy på dem).

De köper bara kläder på H&M, Gina Tricot, Topshop, Zara, Asos.com, Nelly.com mfl. Ny sida är romwe.com som alla helt plötsligt handlar på, gissar att alla modebloggare fått rabatterbjudande, för sidan är så fruktansvärt dålig.

Jag är så j*vla less på "dagens outfit". De har ju alla kläder från H&M och Gina som alla andra svensson-flickor som inte vågar sticka ut ur mängden. What's the point liksom!? Såå ute!
(OBS! helkroppsbilder på mig som jag lägger upp i bloggen är inte tänkta som "outfitbilder", de är "fina bilder på Linnea". En vacker flicka som älskar sig själv och vill att sina nära och kära som läser bloggen ska veta hur hon ser ut nu för tiden ;)

Sen jag började på Modeakademin har jag fått en helt ny syn på mode, modevärlden och människor som jobbar i modevärlden.

Mode är catwalk, visningar, fashionweek, designers som tex. Vivienne Westwood, Marc Jacobs, Alexander McQueen, Michael Kors. Mode är en livsstil. Mode är vackert. Mode är värdefullt.
Mode är konst. 

Svenska modebloggare har ingen aning om vad mode är. De stora kedjorna är inte mode. De är konsumtion, köphysteri, slit och släng, dålig kvalité, icke fairtrade, kemikaliedränkta. SKIT. Det finns ingen kärlek bakom kläderna, bara svin som vill tjäna pengar.



Mening med inlägget? Vet inte. Kände bara att jag höll med i vartenda ord som Maria sa i boken och var tvungen att dela med mig. Sen ville jag bara meddela att jag numera dissar alla svenska modebloggar för att de inte inspirerar mig längre. När jag läser bloggar handlar det om att jag vill ha inspiration, nya ideér och nya lösningar på problem. Bloggar som skriver om kedjornas utbud av kläder ger mig ingenting.


Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar