måndag, januari 23, 2012

P3GULD-galan

Foto: Stina Svanberg

Jag älskade P3GULD i år!

Salem var helt fantastisk som programledare. Han är så söt och charmig! Hans uppträdande med alla tidigare årets låtar var sjukt bra.

Uppträdandena, top 3:
1. Markus Krunegård, vilken man. Rösten, de svenska texterna, musiken. Linnea gillar väldigt mycket. Han får mig att vilja dansa, han får mig att le, han får mig att vilja leva. Galans höjdpunkt! Premiär för han ny singel också, "Everybody hurts".
2. Rebecca&Fiona alltså! I LOVE THEM! De är stencoola. Helt awesome live!
3. Laleh, underbara, fina Laleh. Byxdressen hon hade på sig, jag säger bara wow! En sån ska jag sy.

Botten:
First Aid kit är inte min smak. Fortfarande för "flummigt" för mig, jag gick och gjorde te när de spelade.
Och jag diskade när Frantic Amber spelade, vilken skit.

Priserna:
Rebecca&Fiona borde fått något, annars var de helt klart värdiga vinnare som vann. Jag älskar ju Den Svenska BjörnstammenKapten Röd gillar jag också! Motiveringen till att han blev årets artist var ju så himla klockren:
"För att livet är stort. För att Åsikten är viktig. För att Våra värderingar ska betyda nåt. För att rytmen följer hjärtats slag."





Jaa, det var bara män som vann i år, men vad spelar de för roll!?

"Även om all bra musik görs med könet, görs inte bra musik med könet." 
/ Annika "Säkert!" Norlin

Ecokärlek,
Linnea



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar