lördag, januari 21, 2012

Helg på internatet KULLAN



Det finns två sorts helger på Kullan (alltså huset jag bor i heter så):

Helg 1: ALLA åker hem, utom jag och två personer till. Huset är dött, det hörs inte ett ljud. Lite som en kyrkogård.

Helg 2: ALLA är kvar. ALLA vill laga mat samtidigt. ALLA för ett hejdundrans liv hela dagarna (klampa runt i korridoren med träskor och flytta möbler är mina grannars favoritaktiviteter)

Förra helgen var en 2:a. Denna helgen är en 1:a.

Idag gick jag upp vid halv tio. Tog en dusch och gick sedan ut i köket. Köket var tomt och läskigt tyst. Inte ett ljud hördes i hela huset. Jag gjorde frukost och satte mig i soffan och slog på tv:n. Efter en stund kommer en tjej  in genom dörren och blir lite lätt skrämd över att det faktiskt satt någon i soffan. Antagligen trodde hon som jag att hon var den enda överlevande i huset efter natten. Hon försvann lika snabbt som hon kom och jag blev åter ensam. Om det hade varit en helg 2 idag hade man känt sig helt rubbad som åt frukost och myste i soffan med sitt morgonkaffe vid 11-12. De hurtiga skidåkarna i huset brukar nämligen käka lunch vid elvasnåret och titta på Vinterstudion.

När klockan blev halv ett och det inte fanns något bra på tv gick jag tillbaka till mitt rum. Satte mig på sängen och funderade. Efter min funderarstund, ca 45 min sittandes på sängen utan att göra något, tog jag fram datorn och tänkte: "Nu ska jag bara sätta på lite musik och så ska jag sätta igång med att städa".

Nu har det gått tre timmar och jag sitter uppkrupen i sängen under täcket med datorn i knät. Jag har alltså inte gjort något vettigt alls idag. Inte ens borstat tänderna.

Det börjar bli mörkt ute nu.

En typisk lördag en helg 1. Sen frukost. Sedan fastnar jag vid datorn. Vid fyratiden när jag vill äta kommer jag på att jag måste gå och handla, eftersom det orkade jag ju inte göra igår.

På med termobyxor och pulsa bort till ICA nu då Linnea. Eller så överlever jag helgen på marmeladmackor...

Fuck, honungen är slut. ICA here I come!

Ecokärlek,
Linnea

1 kommentar: