lördag, december 31, 2011

2011 a la Linnea

Här kommer min sammanfattning! Jag kör lite av allt. ENJOY! Detta hände i mitt liv 2011:

Jag tog studenten.
Vilken lycka! Ord kan inte beskriva hur sorgligt och alldeles underbart det var. 

Jag blev förälskad i Håkan Hellström.
2011 blev det år då jag upptäckte hur underbar denna man är. Hans texter sätter ord på sådant som är så självklart och så sant, och det blir så fint när han sjunger det lite smått falsk och mänskligt. Vartenda ord i "För sent för edelweiss" är bara så himla, så himla.... lyssna så kanske ni förstår.


Jag kom in på Modeakademin.
När jag fick brevet i min hand den 6 maj och läste att jag hade blivit antagen studsade och hoppade jag av lycka.

Jag klädde ut mig till min spicefavorit. 
Den 3 februari var det dags för 150-dagars (studentfest). Temat var "S" och jag klädde ut mig till Scary Spice. Tillsammans med mina tjejkompisar återförenade vi Spice Girls för en kväll. Den helt klart bästa av alla studentfesterna. 


Jag blev tokig i secondhand.
I princip alla kläder jag har köpt under 2011 har inhandlats på secondhand. 

Jag blev vegetarian.
Den 13 augusti blev jag vegetarian på heltid. Jag började så smått i våras med att nästan alltid ta den vegetariska maten i skolan. Sen när jag flyttade hemifrån så tog jag steget fullt ut. Jag äter dock fisk, skaldjur, ägg och mjölkprodukter för det känner jag att jag inte kan vara utan i nuläget. Jag är inte så noga med gelatin och animaliska fetter i tex godis, men det kommer allt mer. Jag tror jag åt bara 5 skumtomtar vid jul i år, jag brukar äta 5 påsar annars. Många frågar varför jag blivit det... Det är mest för miljön skull. Så nu vet ni det. 

Jag åkte till Taizé för femte(!) gången i mitt liv.
Mitt älskade Taizé, hoppas inte det var sista gången vi sågs. 

Jag flyttade till Mora.
Den 22 augusti tog jag mitt pick och pack och flyttade till Dalarna.


Jag började blogga.
Den 7 juli gjorde jag mitt första "riktiga" inlägg här på Ecokärlek. Sedan dess har det blivit 226 inlägg till. Jag har fått 76 kommentrer. Bloggen har klickats upp ca 5000 gånger. Ungefär 500 olika personer har besökt den. De flesta som läser är från Varberg, Mora och Stockholm. (källa: Google analytics)

Det är jättekul att ni läser min blogg. Jag hoppas att ni fortsätter med det även 2012!? Jag bryr mig inte så mycket om statistiken, det är bara en rolig grej. Men jag blir alltid glad för en kommentar. 

Jag önskar er alla en trevlig nyårsafton och ett gott nytt år! 

puss

Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar