fredag, november 25, 2011

Jag är en blåval, jag kan ta dig härifrån. Från din öde ö, från dina papper och pennor. Du är en förlorare, men du kan gömmas i min mun, en människa är inte tung.



Det har varit en väldigt känslofylld dag idag. Jag har blivit upprörd ordentligt gånger x2, varit nära på att börja gråta och jag har samtidigt flugit fram på moln...

Upprörd nr 1: En bild från "HM-party"s fotosession med en liten flicka och en vuxen man på, ger ut helt oacceptabla signaler. Jag blev så upprörd att jag tom skrev ett argt mejl till HM! Något jag aldrig gjort tidigare (tro det eller ej).

Upprörd nr 2: Adam Alsing och Tobbe Blom twittrar elakt om Laleh! Så förbannat barnsligt och omoget! Laleh är underbar, hon är unik, hon är speciell, hon gör fantastisk musik, hon har en djup själ, hon är...hon är så himla himla bra! Men de här två männen är inte tillräckligt djupa för att förstå hennes storhet och talang. aaargh!
Länk (en vecka gammalt, jag vet. men jag läste det idag)

Tårar: ooh herregud! vilket djupt samtal vi hade på lunchen idag! Jag blev så deppig att jag nästan började lipa! Vi pratade om hur bra vi har det i Sverige, att vi ska vara tacksamma att vi har två ben att stå på, vår familj är inte bortsprängd, det är inte krig här. osv...  vi är en enda liten meningslös sak i hela megastora universum, vi betyder inte ett jävla skit. En fis i universum. Vad är meningen med att vi lever egentligen? SHIT! Modetjejer är djupare än ni tror.

Moln nr 1: Jag har köpt biljett till derbyt Mora-Leksand den 6 december!  (ishockey, för er som inte förstod ;)

Moln nr 2: BRUCE SPRINGSTEEN SPELAR PÅ ULLEVI 27 JULI 2012!!! <3 Jag har gått runt och nynnat på Brucelåtar hela dagen och varit superlycklig!

Jaha, där fick jag skrivit av mig. Så nu vet ni "allt" om min dag! Nu ska jag nog stänga av datorn, dricka te och läsa Harry Potter.

Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar