lördag, oktober 22, 2011

It's saturday, I'M IN LOVE!


Kofta Cubus  399kr
I'M IN LOVE! Det var väldigt längesen jag var inne och provade ett plagg i en butik som inte är secondhand.  Men idag var jag nere på stan och letade efter ett par vantar och stötte på denna kofta på Cubus. Den är gjord av 100% Merinoull! Det är inte ofta man hittar plagg av 100%ull i de stora klädkedjornas sortiment. Jag blev kär i den här koftan. Färgen, modellen och kvalitén! Ni skulle känna på den, såååå himla mjuk och fin. Blev det nåt köp då undrar ni!? Nej, det blev det inte. Men nu ångrar jag mig lite... Får tänka över detta till på måndag. När man är van att secondhandkläder kostar en femtiolapp svider det lite att den kostar 399kr. MEN den är ju 100% ull, och merinoull dessutom. Det är bra, ull är ecokärlek. Det blir ett köp på måndag!

Man blir lite skadad av att läsa materiallära^^ Jag går runt och känner på varenda plagg i butikerna och tittar vad de är gjorda av! Folk undrar nog vad det är för fel på mig. Haha

Ecokärlek,
Linnea

1 kommentar: