torsdag, september 29, 2011

This is ground control to major Tom


Vi har börjat med ett nytt projekt den här veckan "Minikollektion- Trendspaning". Vi fick fyra olika trendspaningar att välja mellan. Jag har valt en som heter "Love storys" och ord som beskriver min stil/trend är:
David Bowie, 70tals glamour, stjärnor, gult, blanka material, Chesterfield soffan, Disco, androgyn + några till. Och jag känner på mig att detta kommer bli AWESOME! Sitter och lyssnar på David Bowie's "Space oddity" och flummar iväg mot stjärnorna.

Uppgiften är att göra en "mini"-kollektion bestående av fyra plagg. Vi ska göra en inspirationsbok, plaggskisser, modeillustrationer till plaggen och sy alla plaggen innan jullovet. Känns som vi har gått om tid, men tiden kommer gå ruskigt fort.! Jag är SUPERTAGGAD!

Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar