söndag, september 18, 2011

It's gettin sick!!!



LÄNK TILL KLIPPET


Jag saknar ord! Vi har haft livliga diskussioner den här veckan om klädindustrin och de stora klädkedjorna. Vilken är egentligen bäst sett ur miljösynpunkt och schyssta arbetsförhållande. En sak är säker, det är INTE H&M! Detta klipp från Rapport är nytt, endast en vecka gammalt. Som de säger i klippet hittade man dessa problem redan 2005 med att personal på H&M's fabriker svimmade. Det är sex år sedan och det händer fortfarande. H&M bryr sig inte ett dugg! År efter år efter år kommer det upp nya skandaler kring H&M. Varför gör de ingenting åt det!?

Bojkotta H&M precis som jag! Från och med nu tänker jag inte visa mig i kläder från H&M! Jag har visat agg mot H&M länge, men detta var droppen. Visst, jag har kläder som är köpta på H&M, senaste konventionella plagget därifrån köpte jag dock för två år sedan. Jag har två plagg ur Consious Collection, som är en ekologisk kollektion. Jag tror inte ens jag vill bära dem...

FY SKÄMS H&M!


Detta har jag hittat och läst om H&M innan i veckan.  KLICKA HÄR (scrolla ner så hittar ni flera blogginlägg)

Ecokärlek,
Linnea

Ecokärlek,
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar